Belföld

Ebben vagyunk világelsők

A magyarok a legbizalmatlanabbak, fogyasztóként.

A Nielsen szerint a fogyasztói bizalom Indiában a legerősebb, Magyarországon a leggyengébb. A nemzetközi piackutató legújabb, 56 országban 28 ezer ember megkérdezésével végzett felmérése az első negyedévet tükrözi, azóta változhatott a helyzet, miután az Európai Bizottság a maga részéről zöld jelzést adott Magyarország hiteltárgyalásainak.

Bár utolsó helyezett volt, a fogyasztói bizalom Magyarországon is javult kissé a tavalyi negyedik negyedévihez képest – tették hozzá a Nielsen szakemberei. Fogyasztói bizalomban a nemzetközi ranglista második helyezettje – habár messze lemaradva – holtversenyben Írország és Lengyelország, és az első tíz között van Szaúd-Arábia, Románia, Japán és Kína is.

Az utolsó tíz között a magyarországinál ugyan jobb, de igen gyenge volt a fogyasztói bizalom a vizsgált időszakban Egyiptomban, Görögországban, Norvégiában, Portugáliában, Olaszországban. Az első negyedévben az Egyesült Államokban nőtt a leggyorsabban a fogyasztói bizalom, több mint négy és féléves csúcsra.

A térségek átlaga szerint a legbizakodóbbak az ázsiai-csendes-óceáni országokban élők, őket a latin-amerikaiak követték. Németország a középmezőnyben maradt kissé javuló fogyasztói bizalommal, általában azonban az euróövezetben és különösen a mentőhitelekben részesült országokban igen nyomott maradt a fogyasztók kedve – írta a Nielsen.

A fogyasztói bizalom világátlagának jelzőszáma 94 pontra javult a tavalyi utolsó negyedévi 89 pontról. Összehasonlításul: a 2005-ben kezdett felméréssorozat eddig sehol túl nem szárnyalt bajnoka India, 137 ponttal 2006 második felében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik