Rövidesen a cégközlönyben hirdetik meg, hogy eladó a Szőke Tisza. Ez a hír önmagában nem lenne sokkoló, ha nem arról a hajóritkaságról lenne szó, amely végnapjait éli a Tápéi Kikötőben. Nem csoda hát, ha Magyarország utolsó lapátkerekes gőzöse után fémhulladékkal kereskedők érdeklődnek elsősorban.
A tulajdonos Szőke Tisza Nonprofit Kft. ellen kezdeményezett felszámolási eljárás elindítása után száz napon belül kezdik meg a vállalkozás vagyonának értékesítését. Úgy tudjuk, A Nemzeti Örökségvédelmi Hivatalnak elővásárlási joga van, de többen jelezték, hogy megvásárolnák a gőzöst.
Kérdés, hogy az új tulajdonos hogyan szállítja el a hajót. Arról ugyanis a Szeged24 is többször beszámolt, hogy a hajótest jelentős részét már elöntötte a víz, ezért vontatni szinte lehetetlen. Ennek ellenére megérné egy fémkereskedőnek megvenni a meghirdetett áron a hajót, hiszen a gőzösbe épített fém értéke megközelítheti a 30 millió forintot is.
Pedig érdemes felidézni a hajó történetét. Az 1917-ben épült hajó először a IV Károly, később a büszke Sas nevet kapta. Csak névváltozásai során is megelevenedik a magyar történelem, ugyanis a 30-as évektől Szent Imrére, a háború után pedig természetesen Felszabadulásra, először keresztelték, majd nevezték át, és úgynevezett kofa hajóként szolgált. 1958-ban újították fel, amikor pihenőhajót építettek belőle, de a ’70-es évekre annyira leromlott az állapota, hogy leselejtezték, és 78-ban Szegedre, a Múzeum elé került, ahol már csak állóhajóként szolgálhatta a vendégeket. Sokakat kellemes emlékek kötnek hozzá az itt működő étterem, még inkább a diszkó kapcsán.
A szegediek több mentőakciót is indítottak a hajó megmentésére, de most úgy tűnik, egy bontóban végzi az egyre lehangolóbb látványt nyújtó Szőke Tisza.