A felhívásra egyetlen ajánlat érkezett, azt az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. (mint konzorciumvezető), továbbá a Főmterv Zrt., a Közlekedés Kft. és az ÚT-TESZT Kft. adta be. A konzorcium lett a nyertes.
A projekt uniós támogatású “az 1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztésének I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként” című KÖZOP-program alapján.
A BKK a projekt részeként az 1-es villamos vonalán a Bécsi úti végállomás és a Kerepesi út között lecseréli a vágányokat, felsővezetékeket, illetve az energiaellátó hálózatot is. A Rákóczi hídon keresztül a vonalat három kilométerrel meghosszabbítják a Szerémi út – Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig, a Szerémi és Etele úti szakasz füvesített pályaként valósul meg. Új megállók létesülnek a Nádorkerti útnál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom és a Fehérvári útnál.
A meglévő és a tervezett szakaszokon valamennyi peron teljesen átépül: alacsonypadlós villamosok fogadására alakítják át, új perontetők és utastájékoztató rendszer épül ki.
A 3-as villamos vonalán teljes pályarekonstrukció lesz a Mexikói úton, az Erzsébet királyné útján, a Fehér úton, az Éles sarok térségében, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Üllői útnál. A teljes vonalon megújulnak a keresztező utak átjárói, a peronok, a felsővezeték, az energiaellátási hálózat is, a jelzőlámpás csomópontokban pedig áthangolják a lámpákat úgy, hogy a Nagykörúthoz hasonlóan a villamosokat részesítik előnyben.