A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a 4519-es jelű út e szakaszán az autópálya átadása óta naponta 8 ezer jármű fordul meg, rekonstrukciója azért is fontos, mert mellette található a regionális hulladéklerakó.
A 343 millió forintba kerülő beruházás elsődleges célja a burkolat megerősítése, emellett a kivitelező DME Konzorcium elvégzi három buszöböl felújítását is. A burkolat háromrétegű erősítést kap, a vasútvonal és a város között kiemelt szegély épül, a vasúti és a körtöltés fel- és levezető részein pedig az alapot is cserélik.
Az Új Széchenyi Terv regionális operatív programjainak keretében országosan várhatóan csaknem 945 kilométernyi négy és öt számjegyű mellékút felújítása indulhat el 2012-ben. Ebből a dél-alföldi régióban a 2009-2010 program keretében 108,5 km, a 2011-2013 program keretében közel 74,6 kilométernyi út felújítása valósulhat majd meg európai uniós forrásból.