Belföld

Állást keresünk, és alig vásárolunk a neten

Magyarországon kevésbé elterjedt az internetes vásárlás, mint Nyugat-Európa több országában.

Kapcsolódó cikkek

Miközben a világ internetezőinek majdnem fele vásárolt a világhálón keresztül terméket, vagy szolgáltatást, Magyarországon ez a szám mindössze 26 százalék – derült ki az Ipsos 24 országra kiterjedő felméréséből, amelyet kedden kapott meg az MTI. Ezzel Szaúd-Arábia (21 százalék) és Mexikó (23 százalék) között helyezkedünk el.

Az online kereskedelem inkább a legfejlettebb országokban jellemző: a legtöbben Németországban és Nagy-Britanniában (74 százalék), Svédországban (68 százalék), az Egyesült Államokban (65 százalék) és Dél-Koreában (62 százalék) használják vásárlásra a netet.

Az Ipsos felmérése szerint sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét, míg a magyar internetezőknek csak 44 százaléka tesz ugyanígy.

Internetes álláskeresésben azonban az élmezőnyben vagyunk: e tekintetben csak Lengyelország előz meg minket, ahol a megkérdezettek 61 százaléka használta munkakeresésre az internet, míg Magyarországon ez a szám 58 százalék.

A pénzügyek internetes intézésében Magyarország a középmezőny végén van: az elmúlt 90 napban a magyar netezők 51 százaléka e-bankolt. Svédországban ez a szám 88 százalék, de a franciák (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) is gyakran élnek ezzel a szolgáltatással.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik