“Akik most publikálnak közvélemény-kutatást az államfő ügyében kialakult vitáról, nem járnak el a szakmai tisztesség szabályai szerint. Kutatni szabad, talán „kötelező” is, de hiba lenne azonnal az állítólagos „népítélet” közlése” – fogalmaz a Nézőpont Intézet vezetője a Magyar Nemzetben megjelent írásában.
Mráz Ágoston Sámuel szerint mivel az esetleges adatfelvétel kezdetekor (tehát most) nagyrészt csak az egyik tábor érvei lennének ismertek a választók előtt, ezért egyelőre nem érvényesül – ahogy fogalmaz – a “kollektív bölcsesség”.
Napi egymillióból figyelik a médiát:
Tavaly év végén jött a hír, miszerint a Nézőpont Intézet cége, a Médianéző Kft. nyerte évi 360 millió forintért az egységes kormányzati médiafigyelésre és -elemzésre, valamint médiahatás-vizsgálatra kiírt közbeszerzési pályázatot. A cég havi nettó 30 millió 312 ezer 500 forintért vállalta a feladatot.