Az Országgyűlés ma vizsgálóbizottságot állíthat fel a Malév 2010 előtti működésének elemzésére, továbbá megnevezheti a kolontári vörösiszap-katasztrófa felelőseit, és elfogadhatja a 2006-os erőszakos rendőri fellépést vizsgáló miniszterelnöki megbízott jelentését is. A képviselők emellett – a kormány javaslata alapján – felére, esetenként negyedére rövidíthetik a kiemelt beruházások környezetvédelmi engedélyeztetésének idejét.
A Malév-bizottság felállítását Budai Gyula fideszes elszámoltatási kormánybiztos javasolta. A testület a közelmúltban csődbe jutott légitársaság és a Budapest Airport Zrt. privatizációjának körülményeit, valamint a Malév visszaállamosításának folyamatát vizsgálhatja a 2002-2010. között hozott intézkedések elemzésével.
Az Országgyűlés a vörösiszap-katasztrófa ügyében már a korábban felállított vizsgálóbizottság jelentéséről dönthet. A parlament ennek elfogadásával kimondaná, hogy a 2010-es ipari katasztrófáért döntően a tulajdonos Mal Zrt. okolható, de a felelősségben osztoznia kell a társaság létesítését engedélyező hatóságoknak, továbbá az ellentmondásos szabályozást elfogadó jogalkotóknak és a hatóságok működtetéséért felelős kormányoknak.
A képviselők szavazhatnak arról a jelentésről is, amelyet Balsai István korábbi fideszes miniszterelnöki megbízott készített a 2006-os erőszakos rendőri fellépésekről. Az ülésnapon egy negyedik határozati javaslatról is döntés várható: az Országgyűlés a kommunista diktatúra által kitelepítettekről és az őket befogadókról emlékezhet meg Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi, valamint Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter kezdeményezésére.
Elfogadhatják továbbá Pintér Sándor belügyminiszter azon javaslatát, amely a környezet- és természetvédelmi törvényben előírt engedélyezési határidőket csökkentené felére, esetenként negyedére a nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásoknál.