Belföld

Mégis lehet új Malév

Több lehetséges befektetői csoporttal is tárgyal a nemzeti légitársaság indításáért küzdő civil szervezet, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért).

A Magyar Nemzetnek Vécsei Mihály, az egyesület elnöke azt mondta: a Malért nem csak a Déri Tamás volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett befektetői csoportosulással tárgyal. Ugyanakkor megerősítette, hogy a Tensi-csoport tulajdonosa több forgatókönyvet, dokumentumot bocsátott a rendelkezésükre.

A Népszava is arról ír keddi számában, hogy Déri Tamás egy konzorcium élén új nemzeti légitársaság megalapítását tervezi és ezt napokon belül be is jelenthetik. A lapnak a volt vezérigazgatót ugyan nem sikerült megszólaltatni, Malévos szakértők szerint azonban azt nyilatkozták, ha nyárig nem tudják beindítani az új nemzeti légitársaságot, akkor nagyon kicsi az esélye egy sikeres újrakezdésnek. A téli időszak ugyanis a polgári légi forgalomban holtszezonnak számít, s egy évnyi késés szinte biztos kudarc.

Déri egyébként már 2006-ban is versenybe szállt egy konzorciummal a Malév privatizációjáért, de akkor az orosz Borisz Abramovics nyert, aki mögött ott állt az orosz állami pénzintézet a Vnyesekonombank is.

A szakemberek szerint a Malév korábbi üzletpolitikájával szemben nem szabad a fapados légitársaságokkal versenyezni, inkább egy megfelelő hálózatot kell kiépíteni.

Csata a Malév miatt

Mindeközben vétlen utazásszervezők és pénzintézetek harcába torkollhat a Malév leállása miatti kártérítések ügye . Ezt írta keddi számában a Napi Gazdaság. A bankkártyával fizető, azonban utazni már nem tudó ügyfelek ugyanis a bankjuktól mindenképp visszakapják a vételárat, azonban sokszor utazási irodáknál fizettek a termékért. A bankoknak az utóbbi esetben az utazási irodáktól kell visszakövetelniük pénzüket, a szakmai szövetség szerint azonban az ügynöki tevékenységgel csak a jegy ügyfélhez juttatásáért feleltek az irodák.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik