A Magyar Turizmus Zrt. ebben az évben komoly marketing kampányt indít az arab piacok megszerzése érdekében, s a társaság kiemelt szerepet szán Hévíznek, a fürdőváros által kínált különleges gyógyászati és egészségturisztikai lehetőségeinek.
A turisztikai szervezet képviselői Papp Gábor polgármesterrel és Kepli József János alpolgármesterrel a múlt év végén már tárgyaltak erről a témáról, a közelmúltban pedig a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. közreműködésével a hévízi szállodák, utazási irodák képviselőit hívták találkozóra, hogy az érdekelteket megismertessék az arab világgal és annak szokásaival.
Az európaitól sokban eltérő kultúrájú és szokású országok lakóinak fogadása a turisztikai szakma képviselőitől is más felkészülést kíván. Czunyi Tímea, a MATUR Zrt. képviselője arról tájékoztatta a résztvevőket, hogy az arabokat elsősorban Szaúd-Arábia, Katar, Kuvait és az Egyesült Arab Emírségek területéről várják Magyarországra. A térségből Szaúd-Arábia számít a legkonzervatívabbnak a vallási és egyéb szokásaik miatt, a legrugalmasabbnak pedig Kuvait mondható.
Az arabok kiutazása az utóbbi években igen komoly mértékben emelkedett, évente tíz százalékkal nő a kiutazók száma, s a Magyarországhoz közeli területek közül Németországot és Csehországot keresik fel nagyobb számban.
Elhangzott az is, hogy igen magas minőséget elváró, ezért azonban maximálisan áldozni is hajlandó vendégkörről van szó, ezért érdemes felkészülni a fogadásukra. Hévíznek azonban sokkal több szórakozási, vásárlási lehetőséget kellene biztosítania, illetve bővíteni szükséges a gyermekprogramok kínálatát is.