A csaknem kétórás egyeztetés bevezetőjében Tarlós István főpolgármester elmondta: a találkozótól, amelyet a miniszterelnök kérésére hívott össze, nem pénzt vár, hanem ötleteket, javaslatokat a közlekedési társaság fenntartható gazdálkodására. Megjegyezte: ha valaki mégis pénzt akar adni, nem fogja megakadályozni.
Szólt arról is, hogy a fővárosi önkormányzat minden pénzét “összegereblyézi”, a többi cég finanszírozását a működőképesség határáig viszi. Kijelentette azt is, hogy a fővárosnak nincsenek tartalékai, semmilyen forrást nem titkol el. A főpolgármester elmondta: nem feszültséget vagy vitát szeretne, és nem is akar más zsebében kotorászni, egyszerűen meg akarja oldani a problémát.
György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az eddig megtett intézkedéseket és a pénzügyi hátteret ismertette, jelezve, mekkora különbség van más nagyvárosok helyben maradt forrásai és a helyi közösségi közlekedés aránya, valamint a főváros és a BKV pénzügyi helyzete között. Az agglomerációs polgármesterek többsége arról beszélt: nem tudnak az eddiginél több pénzzel beszállni a finanszírozásba.
Dietz Ferenc (Fidesz), Szentendre polgármestere azt mondta, hogy a lakosság további terhelésére nem lát lehetőséget, az agglomerációs munkavállalók utáni adóbevételek pedig Budapesten képződnek. Pápai Mihály (Fidesz), Gyál polgármestere a települések hatalmas eladósodottságáról beszélt, Franka Tibor (Összefogás Kerepesért Egyesület), Kerepes polgármestere pedig a főpolgármester előző napi szavaira utalva úgy fogalmazott: ha a település “vért izzad”, akkor sem tud több pénzt adni.
Több elővárosi polgármester állami feladatként nevezte meg a tömegközlekedés működtetését, elsősorban a kormánytól várnak segítséget. Ugyancsak többen említették a BKV-tól korábban kifolyt összegek visszaszerzését, támogatásukat jelezték a további feljelentések ügyében.
Kovács Péter (Fidesz-KDNP), a XVI. kerület polgármestere a közszolgáltató cégektől való átcsoportosítást vetette fel. Mint mondta, új forrásokat kell találni, ezért érdemes lenne jogilag megvizsgálni a fővárosi cégek osztalékainak bevonását a tömegközlekedés finanszírozásába. Jelezte: a főváros számíthat a kerület támogatására, de anyagiakban nem tud segíteni.
László Tamás (Fidesz-KDNP), a XV. kerület polgármestere a BKV-, a MÁV- és a Volán-járatok összehangolását sürgette. Úgy véli, a párhuzamosságok megszüntetése növelheti a hatékonyságot. Mint mondta, az integráció megtakarítást jelentene, ezért mielőbb egy asztalhoz kellene ültetni az érintett közlekedési társaságok képviselőit.
A főpolgármester zárásként elmondta: az az érzése, a dolog vége csak az lesz, hogy “távlatilag a közszolgáltató cégek adózása irányába fog elindulni a gondolkodás”, ami álláspontja szerint veszélyeket is rejt magában.