A Posta Biztosító meghosszabbítja utasbiztosítási szerződését azon ügyfeleknek, akik a Malév leállása miatt rekedtek külföldön, így aki a leállás időpontjában, február 3-án érvényes utasbiztosítási szerződésben állt vele, s hazatérésekor bizonyítani tudja, hogy a légitársaság leállása miatt nem tudott hazautazni és a külföldön töltött idő alatt szenvedett kárt, annak minden esetben megtéríti a kárát – közölte a Posta Biztosító csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény idézi Pandurics Anettet, a cég vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy az utasbiztosítási szerződés ilyen módon való meghosszabbítása díjmentes, ezért a biztosító utólag nem számít fel külön költséget.
A tájékoztatás szerint azokban az esetekben, amikor az ügyfél el sem tudott utazni, szerződése felmondását javasolja a biztosító, ami után visszatérítik számára a befizetett utasbiztosítási díjat. A biztosítást a postákon lehet felmondani. A visszatérített díjat vagy a postahelyeken vehetik át az ügyfelek, vagy bankszámlaszámuk megadásával átutalással juthatnak hozzá.
A közlemény szerint abban az esetben, ha az ügyfél a tervezett időpontban nem tudott elutazni, de később meg tudja oldani az utazást, fel kell mondania a korábbi utasbiztosítását és újat kell kötnie helyette, s csak a két biztosítás különbözetét kell majd megfizetnie.