A Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: a hóekézést csak 5 centiméter vastagságú hórétegnél lehet elkezdeni, ugyanis a csatornafedők és nyomvájúk egyenetlensége miatt a tolólap felszaggatná azokat.
„Csak tolólapozunk, hóekézünk mert szórni (homokot, sóshomokot, kőőrleményt) felesleges, folyamatosan esik a hó és tartósan -10 fok körül van a hőmérséklet” – tájékoztatott Makrai László, aki hozzátette: csupán a buszmegállók takarítása az ő feladatunk, a troli és villamosmegállók tisztaságáról az SZKT-nek kell gondoskodnia. A megállókat vasárnap reggeltől 100 fővel takarítják.
Szegeden 25-30 gépjármű dolgozik a folyamatosan hulló hó eltakarításán. Makrai László tájékoztatása szerint a gépek átlagéletkora csaknem 20 év. „Ennyi járművet az utóbbi 10 évben egyszerre, soha nem volt képes kiállítani a cég télen, mert a nyári-őszi felkészítés soha nem volt ilyen mélyreható és gondos. Ez annak köszönhető, hogy az átalakított szervízműhely nyár óta csak maximális hatékonyságú, és költséghatékonyságú” – tette hozzá az ügyvezető.