A Workania állásportál szerint tavaly 22%-kal több álláshirdetés jelent meg az internetes oldalon, mint 2010-ben, miközben az álláskeresők száma éves szinten 5%-kal növekedett. A kutatásból az is kiderült, hogy a cégek leginkább áprilisban és májusban toboroznak, a legtöbb önéletrajz pedig januárban kerül a világhálóra.
Az állásportál éves kimutatást készített a 2011-es munkaerőpiacról. Az eredmények alapján kiderült, hogy az év során megjelent álláshirdetések 54%-a az első félévben került az internetre. A munkaadók tavasszal a legaktívabbak, a legtöbb álláshirdetés – az egész éves termés 11-11%-a – ugyanis április és május során lett meghirdetve, a legkevesebb – 6,4% – pedig az uborkaszezon végén, augusztusban.
Az álláskeresők hozzáállása
Az álláskeresők továbbra is az újévi fogadalmakban és a nyári pihenéseket követő újrakezdésben hisznek: az álláskeresők 11,3%-a ugyanis januárban, 10,2% pedig szeptemberben csatolta önéletrajzát az oldal adatbázisába. A legkisebb mozgás decemberben volt: az álláskeresők csupán 5%-a próbál ekkortájt munkát keresni.
Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 19% pedig Győr-Moson-Sopron megyében lett meghirdetve. A harmadik legtöbb állást kínáló régió Pest megye – az éves termés 5,7%-ával -, majd Csongrád és Fejér megye következik 4-4%-kal. A vas megyei állások az éves kínálat 2,5%-át adták, kevesebb, mint 1%-a a hirdetéseknek pedig Baranya, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Tolna, Nógrád, Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében jelent meg.
A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük – 28%-uk – ugyanis a fővárosban próbál elhelyezkedni, 9%-uk Pest megyében, 6% Győr-Moson-Sopron megyében, 4-4% pedig Csongrád és Fejér megyében. Több, mint 3%-a az álláskeresőknek Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Komárom-Esztergom és Baranya megyében szeretne dolgozni. A legkevesebben – 0,8% – Nógrád megyében próbálnának szerencsét.
Kategóriánkénti eloszlás
Az interneten található álláshirdetések 16,7%-a az értékesítés-kereskedelem, 11% az információs technológiák, 7-7% pedig az adminisztráció, a gépipar valamint a pénzügy és könyvelés területére szólt 2011-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része pedig – 13, illetve 12% – az értékesítés-kereskedelem valamint az adminisztráció területén dolgozna. A harmadik leggyakrabban keresett kategória az interneten a segédmunkák: az önéletrajzok 8,4%-ában szerepel, majd a gyártás-termelés, valamint a szállítmányozás-logisztika következik 7-7%-kal.
Szintén az egyik legjobban keresett kategória az önéletrajzokban az idegenforgalom és vendéglátóipar: tavaly az álláskeresők 6,4%-a dolgozott volna valamilyen hotelben, panzióban, étteremben vagy bárban.
A Workania internetes állásportál 2006-ban jelent meg az internetes álláspiac hazai mezőnyében, s havi 300 ezres látogatottságával mára a piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Az oldal legnagyobb hirdetői: az Audi Hungária, a Danone, a Lidl, a Tesco, az Auchan, a Nokia, az Ericsson, a Heineken, a Strabag, a Duna House vagy éppen a ThyssenKrupp.