Megnyitották a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal építése során felújított agárdi vasúti aluljárót is a gyalogosforgalom előtt. A Fehérvár24-nek ott élők azt mondták – ahogy korábban megírtuk-, hogy nem tartják utasbarátnak a fejlesztést. Kérdésként merült fel az emberekben, hogy a felszíni vízelvezetést ki tartja karban? Mi lesz, ha eltömődik a vízelvezető, és mi lesz a mozgássérültekkel, idősekkel, ha elromlik lift?
A karbantartásért felelős MÁV Zrt. tanácsára a kérdéseket továbbítottuk a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nek. A választ pénteken kaptuk meg.
Szivattyú gondoskodik a víztelenítésről
Az agárdi átalakított gyalogos aluljáró vízelvezetési rendszerének része egy átemelő szivattyú, mely a strand felőli kijárat közelében, a parkolóban található aknában van. Az aluljáró folyosó folyókái ide kötnek be, és a vizek a szivattyú segítségével jutnak a befogadó árokba – közölte Loppert Dániel kommunikációs vezető.
Loppert Dániel hozzátette: a szivattyú méretezése és kialakítása olyan, hogy rendkívüli (100 évenként egyszer előforduló) csapadék esetén sem állhat az aluljáró folyosóján víz. Ezt segíti, hogy az aluljáró kijáratai és előterei fedettek, ezáltal csak a szél fújhatja az esőt a lépcsőkre, és esetleg a folyosóra.
A kommunikációs szakember megerősítette, hogy az átalakítás előtt, a lefedések nélkül, valamint a szivattyú karbantartásának hiányában valóban többször elöntötte a víz az aluljárót. Mint mondta: ez az átalakítás után már nem fordulhat elő.
A liftek üzemeltetője a MÁV Zrt.
A közlekedési cég a lift felügyeletére és karbantartására egy szakcéggel szerződést kötött. Üzemzavar (pl. áramszünet) esetén a lift az alsó szintre megy, és kinyitja az ajtót. Ehhez az energiát egy beépített szünetmentes tápegység biztosítja. A liftekben megtalálható a kötelező segélyhívó, mely egy diszpécser központtal teremt szóbeli kapcsolatot. Vészhívás esetén a segítségnek 20 percen belül a helyszínen kell lennie.
Nagyobb üzemzavar, hosszabb ideig tartó javítás esetén az üzemeltető MÁV Zrt-nek kell gondoskodnia a mozgásukban korlátozottak közlekedéséről- tudatta Loppert Dániel. Hangsúlyozta: Mivel az aluljáró műszaki átadás-átvétele már megtörtént, az üzemeltetési kérdésekben a MÁV Zrt. és Gárdony Önkormányzat az illetékes.
A Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítése 55 milliárd forintból, 85 százalékos uniós támogatással zajlik. Ennek részeként újult meg a gárdonyi, agárdi és velencei vasútállomás, és épültek meg mindhárom településen a gyalogos aluljárók. Az aluljárók a peronok közötti biztonságos közlekedést szolgálják.