Az atv.hu értesülései szerint a 95,3 MHz-es budapesti frekvenciát elnyerő Autórádió Kft. vezetése fontolgatja a cég értékesítését. Sajtóértesülések szerint kétszázmillióért adnák el a megnyert 95,3 MHz-es frekvenciával együtt.
Az atv.hu megkereste a cég vezetőjét. Tamás Hajnalka nem cáfolta, de nem is erősítette meg az információt: „Egyelőre nem nyilatkoznék semmilyen kérdésben […], mivel most a Klubrádió fellebbezése tart” – mondta. Az atv.hu szerint a cég – a Rádió 1, a Rise FM és a Face FM mellett – magát a Klubrádiót is megkereste az Autórádió eladásával.
Értelmetlen lenne 200 milliót költeni
Közben a Klubrádió cáfolja, hogy megvenné a frekvenciát birtokló céget. „Klubrádióról, és a Klubrádió részéről határozottan állíthatjuk, hogy nem jött létre semmilyen megállapodás a Klubrádió és az Autórádió között. Ennek több oka van: Egyrészt nincs kétszázmillió forintja a Klubrádiónak a vásárlásra. Másrészt értelmetlen lenne 200 milliót költeni egy olyan frekvenciára, amelyet irreális feltételekkel nyert el az Autórádió. Az Autórádió bevállalt évi 75 millió forint + ÁFA műsorszolgáltatási díjat, ami a mai piaci viszonyok között kitermelhetetlen. Harmadrészt az Autórádió által elnyert frekvenciapályázat olyan műsorprogramot kínál, ami a Klubrádió számára lényegében teljesen értéktelen. Még sokan nem értik, hogy a hallgatók nem a frekvenciát hallgatják, hanem a műsort, de a Klubrádió továbbra is ehhez az értékrendhez tartja magát. Emellett a Klubrádió nem adta fel a reményt, hogy a Fővárosi Ítélőtábla megváltoztatja vagy megsemmisíti a Médiatanács által a pályázat elbírálása során meghozott, többszörösen jogszabálysértő döntést.”
Volt már ilyen
A magyar rádiós piacon korábban is voltak ilyen eladások. A Klubrádió is eredetileg az Autóklub rádiója volt, és azt csak később vette meg a most is tulajdonos cég, ezzel megszerezve a frekvenciát. Baranyában pedig évekkel ezelőtt így jutott frekvenciához a Rádió1, amikor a ma az MTI-t vezető Belénessy Csaba felesége és lánya érdekeltségei frekvenciát nyertek Pécsett és Komlón.