Az autógyártók többsége még mindig szenved a gazdasági válság utóhatásaitól, de ez egyáltalán nem igaz az Audira. A Volkswagen-csoport tagjaként biztos anyagi háttérrel rendelkezik, de persze az sem utolsó, hogy azon kevés gyártó közé tartozik, akinek a vásárlóit nem érintette túlzottan a recesszió. Ennek megfelelően komoly bővítéssel és milliárdos befektetéssel készülnek a 2012-es évre is.
Nagyon dicséretes, hogy nem csak az új technológiák kidolgozásánál, hanem a munkaerő-felvételnél is szem előtt tartották a jövőt. Az idén felvett 3500 új dolgozóhoz jövőre még 1200 csatlakozik, akiknek egy részét olyan leendő szakemberek alkotják, akik már az iskolai tanulmányaik befejezését követően rögtön munkába állhatnak az Audinál. Arról, hogy az új alkalmazottak se unatkozzanak, a cég történetének eddigi legnagyobb, 13 milliárd eurós befektetése gondoskodik. Ezt a pénzt fejlesztésre és négy új modell gyártásának beindítására szánják Ingolstadtban.
A legjelentősebb újdonság az A3 lesz, amit most először négyajtós karosszériával is gyártanak majd. Az igazi érdekesség viszont a lemezek alatt van, ugyanis ebben az autóban mutatkozik be legelőszőr az a csoda-padlólemez, amire később a Volkswagen-csoport negyven további típusa is épülhet. Szintén jövőre érkezik az aktuális A6 terepjárósított változata is, az Allroad Quattro.A környezettudatosság jegyében egy hibrid és egy tisztán elektromos járgánnyal is készül az Audi. Az előbbi az A8 Hybrid, négyhengeres, turbós benzinessel és persze egy villanymotorral, míg utóbbi az R8 e-tron. Az R8 környezetvédő kistestvére az eddigi legizgalmasabb elektromos autónak ígérkezik, ami ugyan csak kis sorozatban, de végre gyártásba kerül.