A növekedés egy része Magyarország uniós elnökségének köszönhető, az év első öt hónapjában közel kétezer járatot érintett az elnökség, ami a teljes forgalom mintegy öt százaléka.
A budapesti reptéren 2010-ben 8,19 millió légi utas fordult meg, számuk a megelőző évihez képest 100 ezerrel nőtt. Tavaly minden hónap eredményesebben zárt az egy évvel korábbinál, kivéve áprilist, amikor az izlandi vulkánkitörés miatt sok légitársaság törölt járatokat, decemberben pedig a rossz időjárás miatt tört meg a növekedési trend.
Idén már az év eleje kiugró statisztikákkal indult, januárban 6,1 százalékkal bővült a forgalom, ezen belül a fapados légitársaságok által használt 1-es terminálon 18,4 százalékkal nőtt. A növekedés üteme a következő hónapokban gyorsult, április végéig 14,8
százalékkal haladta meg az utasszám az egy évvel korábbit. A nyári forgalomra azonban már hatással volt a nemzetközi pénzpiacokon tapasztalható bizonytalanság és a forint gyengesége a svájci frankhoz és az euróhoz képest, így az év eleji gyors ütemű növekedés némileg mérséklődött.
Szeptemberben azonban minden idők legerősebb kilencedik havi forgalmát regisztrálta a Budapest Airport. Az év végét csillapodó forgalom, a szezonhoz képest azonban még mindig óriási utasszám jellemezte, novemberig már közel 8,28 millió utasa volt a reptérnek, több mint a tavalyi egész éves forgalom.
A növekedés azonban várhatóan nem lesz töretlen, noha 2012-re óvatos optimizmussal tekint a Budapest Airport. Az iparági kilátások az euróövezeti válság miatt jelentősen romlottak, és emellett a tengerentúlról is nyugtalanító hírek érkeztek. Az Egyesült Államokban bejelentették, hogy a Delta légitársaság határozatlan időre felfüggeszti számos transz-atlanti járatát a jövő nyári menetrendben, így megszűnik a Budapest-New York járat is. Nincs sokkal jobb helyzetben a vetélytárs American Airlines sem, a légitársaságot üzemeltető AMR cégcsoport csődvédelem alatt áll. Ez érintheti a Budapest Airportra érkező járatait
is, ezeket december elejétől áprilisig felfüggesztette a légitársaság.