A Klubrádió helyén az Autórádió műsorát lehet majd hallani
(Fotó: Facebook)
Döntött a Médiatanács a Budapest 89,5 MHz, a Budapest 95,3 MHz és a Budapest 103,9 MHz helyi körzeti rádiós frekvenciákra kiírt pályázatokról. Mindhárom budapesti frekvencián, várhatóan 2012 első negyedévében, új rádióadók kezdhetik meg működésüket – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A 89,5-ös frekvencián a Juventus helyett a Prodo Voice Stúdió Műsorszolgáltató Zrt., a 95,3-on a Klubrádió helyett az Autórádió, a 103,9-en a Rádió 1 helyett a Juventus sugározhat műsort.
Az Autórádió Műsorszolgálató Kft-t az Opten céginformációs adatbázis szerint 2011 januárjában hozták létre rádióműsor-szolgáltatási tevékenységre, egymillió forintos alaptőkével. A cég többségi tulajdonosa Tamás Hajnalka, kisebbségi tulajdonosa Szerémi Nóra, ügyvezetője pedig a 16 magyarországi vállalkozásban érdekelt Mészáros Lajos.
Az Origo szerint Mészáros egy InterCash Consulting nevű, fogyasztói csoportként működő kft-nek is az ügyvezetője, amelyre az interneten sokan panaszkodnak, és 2010-ben a Gazdasági Versenyhivatal is elmarasztalta.
A Juventus frekvenciáját elnyerő Prodo Voice Stúdió Műsorszolgáltató Zrt. is idén alakult kifejezetten rádióműsor-szolgáltatásra. Az 50 milliós tőkével jegyzett cég vezérigazgatója Kiss Anna többségi tulajdonosa pedig a szolnoki lakcímű Gerardus Petrus Jacobus Ligtenberg.
A Médiatanács a három budapesti kereskedelmi frekvenciára 2011 júliusában tette közé pályázati felhívásait, kevesebb kötöttség, több magyar zene mottóval. Az érdeklődők a három jogosultságra összesen 20 pályázati ajánlatot nyújtottak be, a formai és tartalmi vizsgálatok után végül 16 pályázati ajánlat maradt versenyben.
A három körzeti kereskedelmi frekvencia pályázata az elbírálás szempontjai alapján megegyezett: összesen 72 pontot lehetett szerezni. 20 pont járt akkor, ha a helyi közélettel foglalkozó műsorszámok aránya az éjszakai órák nélkül meghaladja naponta a 25 százalékot. 10 pont járt, ha a zenei műsorszámok aránya a teljes műsoridőnek több mint 60 százaléka, és további 10 pont, ha a zenei műsoridőn belül több mint 40 százalékban magyar zenét sugároz a rádió. A műsorterv szubjektív megítélésére további 12 pont volt adható. 3 pontot ér a médiaszolgáltatási tapasztalat és 2 pontot a kiegészítő médiaszolgáltatás vállalása.
Az MTI értesülései szerint a Klubrádió mindhárom kategóriában maximális pontszámot kapott. Arató András, a rádió vezérigazgatója úgy látja, hogy a pályázat vesztesét már előre kijelölték.