Nemrégiben még becsapott, ki nem fizetett cégek vitájától volt hangos a gárdonyi vasútállomás, ahol a sokmilliárdos európai uniós támogatásnak köszönhetően épült meg az új gyalogos aluljáró is. Erre az eseményre ugyanakkor már hónapok óta hiába vártak az állomáson közlekedő gyalogosok. Most egyik napról a másikra a legnagyobb csöndben átadták a forgalomnak az építményt – írta a Velencei-tó térségének e-lapja, a Vétó, szerdán.
A beruházó a balesetek elkerülése végett arra figyelmezteti az utasokat, hogy a vasút területén csak a kijelölt átjárókon közlekedjenek, a pályaszakaszon ugyanis óránként akár 120 kilométeres sebességgel száguldhatnak a gyorsvonatok.
Az aluljáró műszaki átadása megtörtént, most a hatósági engedélyeztetése zajlik. Eddig a vágányokon keresztül lehetett elérni a peronokat, így most biztonságosabbá válik a téli forgalom. Ahhoz pedig, hogy a peronok építését teljesen be tudják fejezni, be kellett terelni az aluljáróba az utasokat – mondta a Fehérvár24-nek Győrik Balázs, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. munkatársa, a Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal átépítésének projektvezetője. Győrik Balázs hozzátette: az állomáson már csak a peronokon kívül kisebb vízrendezési munkák vannak hátra. A teljes felújítás várhatóan tavasszal fejeződik be, de már nem zárják le többé az aluljárót.
A Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítése 55 milliárd forintból, 85 százalékos uniós támogatással zajlik. Ennek részeként újult meg a gárdonyi vasútállomás.Az állomáson új vágányhálózat, új magasperonok épültek, perontetőkkel, peronbútorokkal. Felújították a felsővezetéket, a térvilágítást és a vízelvezető rendszert is. Az új biztosító berendezés és távközlési hálózat számára kábelcsatornák, aknák épültek. Felújították a gyalogos felüljárót is.
A projekt 55 milliárd forintos költségvetéséből a Gárdony állomáson 3,5 milliárd forintos fejlesztést hajtottak végre, ebből az aluljáróra 760 millió forintot fordítottak.
Az aluljáróra azért volt szükség, mert csak így lehet teljesen akadálymentesen biztosítani a vágányok elérését. A négy méter széles aluljárót csúszásgátló padlóval és vakvezető sávval látták el, két lift is segíti a közlekedést – hangsúlyozta Győrik Balázs.