Az elmúlt hónapokban a Móricz Zsigmond rakpart átépítéséhez és fejlesztéséhez szorosan kapcsolódó belvárosi utak forgalmi rendjének változásától volt hangos városunk. Az első biztosítékot a rakpart tágas parkolási zónájának felszámolása vágta ki, majd jött a Kossuth híd lezárása és a környező utcák irányainak megváltoztatása. A közel 400 millió forintból elkészült, 603 méteres „ártéri utat”, azaz a rakpartot, még novemberben adták át a közlekedőknek, egy hónap távlatából pedig kíváncsiak voltunk, vajon, hogyan vizsgázott a ma még szokatlan forgalmi rend.
Itt kezdődnek a gondok
Máté rutinos sofőr, minden nap az érintett vonalon, vagyis Révfaluból a centrumba közlekedik, hol kerékpárral, hol négykerekűvel. Ő az elégedetlenek táborát erősíti. Nyomós érveivel pedig bárkit meggyőz arról, hogy a belvárosi labirintussal valami tényleg hibádzik. Nem kell sokat kérni, a Győr24-el szívesen megosztotta magán véleményét: „Kezdjük az elején. Az első problémám, hogy a Teleki utca a színház irányába egyirányú, amit ugyan már megszoktak a győriek, de most a szakemberek az Újvilág utcát is megfordították, és ez ugyancsak a teátrum felé lett egyirányúsítva. A szomszédos Kiss János utca a maga kétirányú forgalmával tökéletes volt, úgy, hogy mellette még parkoló autók is elfértek ezen a szakaszon, de ugye mintha most divat lenne az egyirányú közlekedés, az új rendnek köszönhetően ezt a területet is már csak egy irányba használhatják a sofőrök. Vagyis aki a színház felöl megy Révfalu felé, ne adj isten Szigetköz felé, annak ki kell mennie a Tarcsay Vilmos utcáig, majd úgy visszakanyarodnia a rakparthoz, át a Kossuth hídon, és így, több kilométert kerülve juthat el a célirányig. Persze az a sofőr, aki már elmegy a Tarcsay utcáig az nemegyszer inkább felkanyarodik a rendőrlámpák által szabályozott Széchenyi hídra, csak sajnos abba a szakemberek nem gondoltak bele, hogy csúcsforgalomban – reggel 8, illetve délután 4 körül – nem lehet megmozdulni az amúgy is zsúfolt útszakaszon. Mert ugye arra közlekednek a Kis- és Nagybácsaiak, a Vámosszabadiak, a Vízivárosban lakók és a környező falvakból Győrbe látogatók. Kerülőutak ugyan vannak, de aki egyszer is közlekedett már Győrben az tudja, hogy nemcsak a most említett részeken, hanem gyakorlatilag sehol nem beszélhetünk korrekt módon szabályozott forgalmi rendről. Amit mindenképpen kíváncsian várok az-az, hogy az igazi téli idő beköszöntével, amikor az ónos eső és a nagy havazás is eléri városunkat, akkor a Dunakapu térnél a Kossuth híd alá kanyarodók hogyan fognak manőverezni a síkos úton. A rallye szerelmeseinek mindenképpen izgalmas látvány lesz.”
A leírtak után mindenki mérlegelhet, jogosak-e az érvek. Egy biztos, a már jól bejáratott útvonalak megszűntek és az átállás Győrben sem megy zökkenőmentesen.