A járművet a Baross Gábor Program részeként folyó „E-Van – Napenergiával is működtetett villamos hajtású városi kishaszonjármű és elektromos hajtásrendszere fejlesztése” című K+F projekt keretében alkották meg. Három szervezet összefogásában készült el a kocsi, a közreműködés az AMCE, az Intermotor és a Széchenyi István Egyetem között jött létre.
A teherautóba tervezett két villamos motor egyenként 30 kW névleges teljesítményű, és a jármű hátsó tengelyét hajtja, a dízel motoros hajtástól függetlenül, önállóan. A fronthajtású autóban belsőégésű motoros üzemben a villamos hajtás csak fékez. A gépkocsivezető indulás előtt dönti el, hogy milyen üzemmódban kíván közlekedni.
Városi forgalomban kb. 2 órát tud üzemelni tisztán villamos hajtással. A kocsiban lítium-ion akkumulátorok működnek, melyeket hálózati vagy vonszoló hajtással lehet tölteni. A villamos üzemeltetés központi számítógépes vezérléssel történik. A jármű tetején 7 négyzetméteres napelemes töltőegység lesz, amely rátölt az akkumulátorokra.
A munka egy része még hátra van, hiszen a kész tanulmány jármű országúti tesztje még most folyik, és annak eredményei a projekt befejezésével szinkronban, tavaszra válnak publikussá.