Belföld

Zuglóig járhat a kisföldalatti

Összekötik a kettes metrót és a gödöllői HÉV-et, jön az ötös metró, megújul a járműpark – valamikor 2014 után.


Négy nagy közlekedésfejlesztési projekt előkészítését, tervezését kezdi meg hamarosan a Budapesti Közlekedési Központ. A beruházások a 2014-ben induló hétéves uniós finanszírozási ciklus kezdetére indulásra készek lesznek – mondta a társaság vezérigazgatója kedden, a Heti Válasz “Budapest új dimenziói” című konferenciáján.


Fotó: MTI / Máthé Zoltán

Az elképzelések szerint 2020-ig lecserélik a kisföldalatti 38 éves járműveit, akadálymentesítik a teljes vonalat. Megállót alakíthatnak ki Hungária körútnál, amely kapcsolatot teremtene az 1-es villamossal, emellett megvizsgálják a vonal zuglói meghosszabbítását.

Az egyik legfontosabb fejlesztés a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése lehet. Ha megvalósul, a kistarcsai kórháztól átszállás nélkül elérhető lesz a Deák tér 25 perc alatt. A Budapesti Közlekedési Központban hozzáláttak az észak-déli regionális gyorsvasút előkészítéséhez is, amely a szentendrei és a csepeli HÉV összekötését jelenti, a járműpark cseréjével együtt.

A negyedik elem a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat bővítése. Legalább húsz olyan villamosprojekt létezik, ami jónak tűnik, de ezeket érdemben nem tervezték meg, ezek közül választják ki azokat, amelyek leginkább megtérülnek.

Vitézy Dávid szerint mind a négy projekt elnyerte Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter támogatását. A vezérigazgató hozzátette: nem gondolja, hogy a beruházások mindegyike megvalósul, de véleménye szerint akkor járnak el helyesen, ha előkészítik, és a kockázatokat, költségeket, az esetleges helyi politikai tiltakozásokat, egyéb hatásokat figyelembe véve határoz majd a döntéshozó arról, melyek lesznek a következő hét év projektjei.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik