Belföld

Súlyos mulasztások az M6, M60 építésénél

Közel ezer hiányosságot tárt fel az Állami Számvevőszék

Alaposan átrágta az M6 és M60-as sztrádaszakaszok építési dokumentumait az Állami Számvevőszék. Az október végén kiadott jelentés szerint súlyos mulasztások történtek, és gazdaságilag sem érte meg a PPP-konstrukcióban megvalósult sztrádaépítés – írja a Dunaújvárosi Hírlap online oldalán.

A Dunaújváros – Szekszárd szakaszon a 2010. március 31-i forgalomba helyezések úgy valósultak meg, hogy az útpadka külső szélének vonalán, az úgynevezett koronaélen kívüli, a beruházás szerves részét képező építési munkák (vízelvezetés, humuszolás, füvesítés, növénytelepítés stb.) csak részben, 60-65 százalékban készültek el. Ezeket a műszaki átadás-átvételi eljárás után végezhették el a kivitelezők, amely az élettartam és a forgalombiztonság szempontjából kockázatokat jelent. A jelentés tájékoztatása szerint pl. egyes részeken 2010 tavaszától több hónapon át állt a talpárokban a víz, ami a teherbírás és élettartam csökkenését okozhatja.

A Szekszárd-Pécs szakaszokon a hiba- és hiánylisták összesen mintegy 950 tételsort tartalmaztak a műszaki átadási-átvételi jegyzőkönyvek szerint.

Az átadás után már érkeztek is a hiányosságokat soroló bejelentések. Erről így ír a jelentés: A forgalomba helyezés után az M6/M60 Szekszárd-Pécs autópálya szakaszokon összesen több mint 3600 hibabejelentés történt 11 hónap alatt. Ezek közül mintegy 60 százalékos részarányt képviseltek a vízelvezetéssel, rézsűerózióval összefüggő hibák. A bejelentett hibák többségét a helyszíni ellenőrzés befejezéséig, 2011. márciusig nem javították ki a kivitelezők – írja a dh.online.hu.

A Hír24 megkérdezte az érintett kivitelezőket. A Szekszárd-Pécs szakaszt építő Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. tájékoztatása szerint a társaság által üzemeltetett M6M60-as autópálya szakasszal kapcsolatos észrevételek elsősorban nem a kivitelezésre vonatkoznak, hanem a beruházással összefüggődöntéseket és az állam által alkalmazott gyakorlatot taglalják. Az átadás után és az üzemeltetés során az Üzemeltető által jelzett hibákat pedig az Építési Vállalkozó a garanciális kötelezettségeinek megfelelve javítja.

Az Dunaújváros-Szekszárd szakaszon érintett M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt-nél azt mondták, a mai napon érdemben nem tudnak választ adni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik