Meglehetősen leegyszerűsödött a dolgom, mióta átállt a cég felhő-alapra: az Office 365-ös email account beállítását követően a laptophoz járó lévő operációs rendszer telepítésének a beállításaival gyakorlatilag már félig készen is voltam péntek 11-re.
A hagyományos irodai szoftverek – amikhez még a héten beszereztünk újabb licenszeket – természetesen rákerültek a gépre, emellett pedig az Intune kliens programját kellett installálnom ahhoz, hogy a számítógépek listájában megjelenjen az Intune konzolban az új gép. Ezt követően a kisebb felhasználói programokat jellemzően már távolról is tudtam volna installálni: az install fájlt a felhőbe fellőve az pár másodperc alatt átkerül a kliens gépre és telepíti is magát annak rendje és módja szerint.
A gép telepítése, Intune-ba való bekötése, a Kensington zár és a laptop táska bekészítése után már csak egy dolgom volt: kinyomtatni a céges IT házirendet és a gép mellé helyezni. Az ékezetes fájlneveket nem használunk, hogyan küldünk nagy dokumentumokat, hogyan nem kapcsoljuk ki a gépet, hogyan nem rakjuk a kávéscsészét a laptop mellé és hasonló alapigazságokat tartalmazó dokumentumot kinyomtat, odarak, ebéd.
Nincs délután Évi nélkül, hiába kéredzkedtem el délután 4-kor, Ági a pénzügyről betalált háromkor a kedvenc hibajelzésemmel: nem megy a gép. Átmentem hát hozzá, meglehetősen égett szag terjengett az irodájában, gép nyomkod, nem megy, szétszed. Mint kiderült, tönkrement a táp, mely hazavágta a merevlemezt és az adatlapot is.
Volt mindkettőből tartalék, péntek délután öt órára sikerült is végeznem a cserével, addig Ági az én gépemen dolgozott: a számláknak ki kellett menniük, nem várhattak hétfőig. Hála a felhő-alapú tárolásnak adatot nem vesztek, a gépet röpke két óra alatt újra is élesztettem. Operációs rendszer, Office, Intune telepítés… este hétre már otthon is voltam.
Hétvége.