Szinte biztos, hogy nagy vihart kavar majd az a javaslat, amely lassítja a közlekedést a négy-, illetve ötszámjegyű utakon. Az indoklás szerint ezek olyan rossz állapotban vannak, hogy 90 helyett 70 lenne a megengedett legnagyobb sebesség. Az autópályákon viszont épphogy emelnék a sebességhatárt. Ott 70 lenne a minimális sebesség – írja a vezess.hu.
A kamionosok a kezdetektől fogva sérelmezett autópályás előzési tilalom föloldását, de legalább fölpuhítását akarják elérni. A portálon megszólaló szakember szerint bőven elég lenne a reggeli és esti csúcsidőre korlátozni a kamionok előzési tilalmát.
A kerékpárosok alapvető változásokat követelnek a jelenleg hatályos KRESZ-hez képest. Rossznak tartják az egész szabályozás szellemiségét, amely szerintük nem kezeli egyenrangúan a közlekedőket. A KRESZ-t előkészítő Közlekedéstudományi Intézet egyik tervét pedig egyenesen “marhaságnak” titulálják kerékpáros érdekvédők. Szerintük ugyanis elfogadhatatlan az a nézet, hogy jellemzően legyen meg mindenkinek a saját útfelülete és azon ő élvezzen elsőbbséget. A gyalogosnak a járdán, a gépjárműveknek az úton, a kerékpárosoknak a kerékpárúton legyen megkérdőjelezhetetlen előnye – áll a tervekben. Ezzel szemben a kerékpárosok szerint egy adott úttesten békésen és biztonságosan, egymásra figyelve és a másikat nem zavarva kell közlekedjenek az autósok és a bringások, utóbbiak például a nyitott kerékpársávban.