Fotó: Shutterstock
Utolérte a válság az ország legnagyobb kereskedelmi csatornáját is. Az utóbbi napokban sorra röppentek fel a hírek arról, hogy több műsort is levesz a képernyőről az RTL Klub. Novembertől megszűnik jelenlegi formájában a Reggeli című magazin, eltűnik a reggeli és a déli híradó, valamint a Fél Kettő, és januártól nem lesz XXI. század sem. Pletykák szerint hasonló sors várhat a Fábry Show-ra és a Heti Hetesre is, de a műsorkészítők ezt eddig nem erősítették meg.
A produkciók megszűnése jelentős létszámleépítéssel jár. Ezzel kapcsolatban Kotroczó Róbert hírigazgató pár napja a Hír24-nek azt mondta, először az érintettekkel közlik a csatorna döntését, majd azután tájékoztatják a közvéleményt.
Mint arról beszámoltunk, a hírigazgatóságon kedden kezdődött el a szelektálás. Megváltak többek között Kumin Viktóriától, a Híradó műsorvezetőjétől és Dusicza Ferenctől, a vallási műsorok és az Üzenet című közszolgálati magazin főszerkesztőjétől is. Több munkatársat kényszerszabadságra küldtek, illetve részmunkaidős állást ajánlottak fel nekik. Úgy tudjuk, az érintetteknek egy órán belül dönteniük kellett arról, hogy a megváltozott feltételek mellett is folytatják-e a munkát. Új szerződésüket átolvashatták, de nem mutathatták meg senkinek.
Információink szerint az érintettek behívása véletlenszerűen történt. Műsorvezetők, szerkesztők és riporterek is sorra kerültek, de sokan vannak, akik még nem tudják, hogyan alakul a sorsuk. A fűnyírás tehát még nem ért véget. Ma délután a Híradó és a Fókusz riporterei kerülnek sorra. Úgy tudjuk, a hírigazgatóság körülbelül húsz dolgozótól válik meg.
Az átszervezéseket a csatorna a megváltozott piaci helyzettel indokolta. Múlt heti közleményük szerint a “túlzsúfolt piacon és a Magyarországon 2008 óta tartó pénzügyi válság miatt a csatorna reklámbevételei folyamatosan csökkentek. Ahhoz, hogy a csatorna a jövőben is sikeresen, hatékonyan és gazdaságosan működhessen, az RTL Klub a megváltozott helyzethez kívánja igazítani műsorpolitikáját.”
A reklámbevételek jelentős részét a főműsoridőben sugárzott produkciók hozzák. A közlemény szerint “a televíziós reklámpiac elsősorban szeptember végétől december elejéig, illetve márciustól májusig kívánja meg a költségesebb és nagyszabású főműsoridős tartalmak készítését és sugárzását, ezért az RTL Klub a műsorkínálatával az eddigiekhez képest is még inkább ezekre az időszakokra kíván koncentrálni.”