Belföld

Helyére ültetik az új M0-s hidat

Újabb látványos szakaszához érkezett az M0 bővítése a hárosi Duna-híd útszerkezeti elemeinek beemelésével. A Nagy-Duna felett átívelő M0-s hídnak készül a párja.

Csütörtökön kezdődött el az új híd két part közötti átívelő elemeinek helyre illesztése. A csaknem 800 tonnás és 160 méter hosszú acélszerkezetet, több mint 37 méterrel tolták előre a beton pillérek közt. Miután percenként mindössze 4 millimétert haladhatnak, fél napig tart míg a helyére illesztik, hogy jöhessen a következő elem.

Amint egy elem a helyére került, a felszabadult szerelőtéren újabb egységeket hegesztenek a már meglévő elemek mögé. A hatalmas szerkezetet a pillérek tetejére épített tolópadon mozgatják, az elejére pedig egy csaknem 60 méteres, könnyű rácsos szerkezetű „csőr” kerül, ez segíti a betolást.

A híd(ak) és a körgyűrű is 2×3 sávos lesz – szakszerűen fogalmaza – a valóságban azonban négy, a leállósáv miatt – mondta el az fn24-nek Loppert Dániel a NIF szóvivője – hozzátette, a leállósáv jelentősége akkor érezhető, amikor baleset történik. Jelenleg is ennek hiánya okozza a dugókat. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő kommunikációs vezetője elmondta azt is, jelenleg több mint 70 000 jármű halad át naponta a hídon.

A körgyűrűnek egyébként jövő nyárra már készen kellene lenni, azonban mint Loppert Dániel elmondta a tavaly tavaszi nagy esőzések komoly csúszásokat okoztak az egész projekten. Az átadást most 2013 nyarára tervezik úgy híd mint az M0-s teljes déli szakaszára vonatkozóan.

Hogy mikor zárul végre Budapest körül a tehermentesítő gyűrű teljes egészében elmondta, az elfogadott kormányhatározat szerint a dátum a korántsem közeli 2025.

A most bővítés alatt álló szakasz hossza 11 kilométer, amelyből az épülő új hárosi Duna-híd több mint 770 méter csak a híd kivitelezési költsége 9,3 milliárd forint plusz a forgalmi adó. A teljes szakasz költsége meghaladja a 35 milliárd forintot.

Puskár Anett, a híd szerkezetét gyártó és szerelő Közgép kommunikációs igazgatója az fn24-nek a hidelemek gyártásáról, hogy a vasból készült elemeket nem messze, a Közgép, Dunaharaszti mellett lévő gyárában készítik, majd a híd mellett lévő munkaterületen hegesztik össze a beillesztés előtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik