A Letenye és Becsehely közötti alig 20 kilométer hosszú autóutat 2004. szeptemberében ideiglenes használatbavételi engedéllyel helyezték forgalomba, amit kétévente kell meghosszabbítani.- írta csütörtöki számában a Zalai Hírlap. Kezdetben a munkálatok elhúzódása, később pedig a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a területileg érintett önkormányzatok közötti vita miatt csúszott az autóút végleges használatbavételi engedélyezése.
Az út menti települések polgármesterei azt kifogásolják, hogy a felüljárók, szervízutak, vízelvezető árkok karbantartását a beruházó az önkormányzatokra akarja testálni, amit az anyagi forrás és a megfelelő eszközök hiánya miatt a települések nem tudnak vállalni.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője a lapnak azt mondta, hogy a végleges használatbavételi engedéllyel kiadásával kapcsolatban a vállalkozónak nincs hátralévő feladata. A cég több alkalommal egyeztetett a településekkel, és minden önkormányzati igényt kielégített.
Az M70-es autóúton az építmények – például a párhuzamos földutak és az ehhez tartozó vízelvezető rendszerek – végleges forgalomba helyezése 2007-ben a helyhatóságok hozzájárulásával megtörtént, az önkormányzatok az építményeket átvették.
Ezzel szemben Simon Zoltán, Csörnyeföld polgármestere a lapnak azt állította, hogy “az önkormányzatok nem vették át az építményeket, hiszen a kezelői jog bejegyzése még nem történt meg, és ahhoz nem is fogják aláírásukat adni”.