Belföld

Árad a panasz a bankok ellen

Továbbra is özönlenek az állampolgári jogok országgyûlési biztosához a banki hitelfelvevõk panaszai. Az ombudsmantól kérhetõ az adósmentéskor tapasztalt visszásságok kivizsgálása - írja a Magyar Nemzet.

A lap szerint számos hitelfelvevõ tesz panaszt bankja ellen az ombudsmannál: az adósok fõként a kamat és a törlesztõrészlet kiszámításának módját, a szerzõdés felmondásának mikéntjét sérelmezik. Az ügyfelek az adósmentõ intézkedések végrehajtásakor tapasztalt visszásságokat is jelenthetik az országgyûlési biztosnál.

Az ombudsman pénzügyi kérdésekkel foglalkozó munkatársa szerint szeptember elejéig nagyjából 140 beadvány érkezett, ami – az eddigi négyezres ügyforgalommal összevetve – jelentõsnek nevezhetõ. Hajas Barnabás elmondta: 2008, vagyis a válság kirobbanása óta sokan fordultak a biztoshoz a bankok magatartása miatt. A társadalmi-gazdasági folyamatokat hûen tükrözi, hogy a krízis elõtt azt kifogásolták az emberek, ha a bank nem adott hitelt, míg most a legtöbb beadvány arról szól, hogy az ügyfél anyagi helyzete megrendült, amit részben vagy egészben a banki, pénzügyi szerzõdések hátrányos passzusai idézték elõ.

Egyre több kifogás érkezik a kölcsönmegállapodások kíséretében aláírt kiegészítõ kontraktusok miatt. Sokan ugyanis a hitel felvételekor lakásmegtakarítási, nyugdíjcélú vagy más befektetésbe fogtak, egyesek a kapcsolódó szerzõdések feltételeit is visszásnak tartják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik