Az autóbusz-üzemeltetési alvállalkozói szerzõdések zöme jövõ áprilisban lejár, ezért kell közbeszerzést kiírni, aminek eredményeként 2012 márciusában lehet majd szerzõdni.
A megállapodások alapján közlekedõ mintegy 100 autóbuszt a BKV egyébként képtelen lenne pótolni. A Népszabadság szerint a pályázat kiírásával nem lehet megvárni a személyszállítási törvény megszületését, az az alapján megkötött közszolgáltatási szerzõdést sem. Így az új buszszerzõdéseket a nem létezõ közszolgáltatási szerzõdés alapján kötnék meg, de a BKV nem vállalhat olyan kötelezettséget, amelyre nincs szerzõdésben rögzített finanszírozási háttere. Ezért a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) konzorciumban kér ajánlatokat.
A lap beszámol arról is, hogy szintén ebben a hónapban írnak ki közbeszerzési pályázatot a BKV vagyonértékelésére, amire a fõvárosi holdingba olvadáshoz van szükség. A 127 milliárd forint jegyzett tõkéjû BKV valós értékének felmérésére 15 millió forintot szavazott meg a fõvárosi közgyûlés. Ezzel a döntéssel a képviselõk arra voksoltak, hogy pénzforgalom-alapú értékelés készüljön. A lap zárójelben jegyzi meg, hogy ez az értékelés csak akkor eredményez pozitív cégértéket, ha a BKV finanszírozása nyereséges gazdálkodást tesz lehetõvé a jövõben.