Belföld

Magyarként árult külföldi termékeket a CBA

Sem a Szerencsi csokibevonó, sem a Tomi kristály, sem az ERU Camping teavaj nem "magyar termék", holott a CBA reklámújságjaiban így szerepelt. Ötmilliós bírságot szabott ki ezért a GVH a Hansa-Kontakt Kft-re.

Ötmillió forintra bírságolta a Hansa-Kontakt Kft.-t a versenyhivatal, mert a társaság reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékként, amelyek származási helye nem Magyarország.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) álláspontja szerint ezzel a társaság a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott – áll a GVH szerdai közleményében.

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyébõl (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik.

A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és “magyar termék” felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek csomagoláson feltüntetett származási helye ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül – állapította meg a GVH.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik