Ötmillió forintra bírságolta a Hansa-Kontakt Kft.-t a versenyhivatal, mert a társaság reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékként, amelyek származási helye nem Magyarország.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) álláspontja szerint ezzel a társaság a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott – áll a GVH szerdai közleményében.
A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyébõl (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik.
A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és “magyar termék” felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. Ezen termékek csomagoláson feltüntetett származási helye ugyanakkor nem Magyarország; a Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül – állapította meg a GVH.