Belföld

“Hungarikumai” miatt büntették az Auchant

A GVH adatszolgáltatásra kötelezte az áruházláncot, amelynek az nem tett eleget, ezért 30 milliós bírságot szabtak ki rá.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forint eljárási bírságot szabott ki az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re, mert a vállalkozás többszöri felszólítás ellenére is megtagadta a GVH által kért adatok szolgáltatását.

A versenyhivatal hétfői közleménye szerint a GVH idén februárban indított eljárást az Auchan ellen, mert a vállalkozás reklámkiadványában “Auchan Hungarikum” szlogennel olyan termékek jelentek meg, amelyek nem tartoznak a közismert hungarikumok körébe.

A szlogennek a magyar népi motívumokkal való együtt alkalmazása azt a látszatot keltheti a fogyasztóban, hogy 100 százalékban magyar terméket vásárol, azonban e termékek előállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínűsíthetően nem magyar eredetűek.

A közleményben a versenyhivatal leszögezi: az eljárás során a GVH az Auchant az ügy feltárása érdekében adatszolgáltatásra kötelezte, amelynek azonban ismételt felszólítás ellenére sem tett eleget, ezért a vizsgáló 500 000 forint eljárási bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A Versenytanács az Auchan által kezdeményezett jogorvoslati eljárásban megállapította, hogy a vállalkozás olyan alaptalan hivatkozásokkal akadályozza a vizsgálatot és a tényállás feltárását, amely az Auchan árbevételével sokkal inkább arányban álló eljárási bírság kiszabását indokolja.

Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére elmondta: az eljárási bírságról szóló határozattal kapcsolatban az Auchan augusztus közepén jogorvoslati kérelmet nyújtott be; meggyőződésük, hogy semmilyen jogszabályt nem sértettek.

Felidézte: az Auchan az elmúlt években mindig maximálisan együttműködött a GVH-val, támogatta a munkáját, ahhoz minden adatot a rendelkezésére bocsátott. Ez alkalommal azért tettek kivételt – fűzte hozzá -, mert úgy gondolják, hogy alapvető nézeteltérés van a GVH és az Auchan között.

A kommunikációs igazgató kiemelte: jelenleg nincs hungarikum törvény, így nincs pontos meghatározása annak, hogy mi pontosan a magyar termék.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik