Az egykor nulla önrésszel tíz évre vett kocsik tulajdonosai még fizetnének is, ha valaki megszabadítaná őket az emelkedő törlesztőrészletektől – írja a Világgazdaság. Egy év alatt többszörösére ugrott az olyan használt autók száma, amelyeket a hitelteherrel együtt hirdetnek eladásra.
A lap szerint tavaly ilyenkor még 150-nél kevesebb, ma viszont már több mint 1700 autót hirdettek meg hitelátvállalási kérelemmel együtt a legnagyobb használtautó-portálon, sőt egyre több az olyan kétségbeesett autótulajdonos, aki fizetne is, csak valaki vegye át a hiteltörlesztést. Ezzel párhuzamosan az elmúlt egy évben jelentősen csökkent a hitelteherrel együtt eladni akart autók átlagos ára is: a tavaly augusztusi csaknem 3 millió forintról mára 1,6 millióra esett a kínálati árszint.
Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a lapnak elmondta: 2008 végéig az autóvásárlások esetében mintegy 85 százalékos volt a devizahitelek aránya, és most nyilván azok próbálnak megszabadulni hitelre vásárolt autójuktól, akik már nem tudják fizetni a folyamatosan emelkedő törlesztőrészletet. Hozzátette, hogy a 2009 előtti évekre jellemző nagyon alacsony, jobbára nulla önrésszel, tíz évre felvett hitelkonstrukcióknál az árfolyamváltozások miatt mára a tőketartozás magasabb is lehet, mint az autó jelenlegi forgalmi értéke.