A vevők negyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja, és csak hatoduk jár a belvárosi plázákba vásárolni.
A vásárlási szokásokat feltérképező felmérés szerint tavalyhoz képest megnőtt a különálló boltok kedveltsége és látogatottsága, míg a belvárosi plázáké csökkent.
A lakosság 16 százaléka eleve “vásárlásellenes”. Ők jellemzően férfiak, és náluk a vásárlásnak pénzügyi gátja is van, emellett valószínűleg azt hagyományosan női feladatnak tekintik. 31 százalék azok aránya is, akik csupán 2-3 havonta vagy annál is ritkábban keresnek fel egy plázát.
A legtöbb bevásárlóközpontban a 15-34 évesek, a felsőfokú végzettségűek, magas jövedelműek, a társadalom felső 4 százalékát jelentő “felső plusz” és a 17 százalékot kitevő “hedonista fiatalok” vásárlói szegmense járt a felmérést megelőző egy hónapban.
A legkevesebb bevásárlóközpontot az idősebbek, a szerényebb jövedelműek, a kis településeken élők és a különálló boltokat preferálók keresték fel.
A városszéli plázák elsősorban az aktívan dolgozók körében népszerűek, különösen a munka- és lakóhelyük között ingázóknál.