A híd gergelyiugornyai oldalán tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a fejlesztés 3,8 milliárd forintnyi kötelezettségvállalást igényelt a tárca részéről, ez tette lehetővé az építkezés elindítását.
A kétsávos, nagy forgalomnak kitett meglévő, rossz állapotú Tisza-hidat 1949-ben helyezték forgalomba: 2006-ban sebesség-, 2007-ben pedig súlykorlátozást vezettek be, jelenleg pedig egyszerre csak egy sávon haladhat rajta a forgalom. Az átkelő felújítása az acélszerkezet és a pillérek állapota miatt gazdaságtalan lenne, ezért született döntés egy új híd építésétől – közölte az államtitkár.
Az új, 216 méter hosszú és 25 méter széles II. Rákóczi Ferenc hídon a tervek szerint két forgalmi sávot alakítanak ki, az egyik oldalán járda, a másikon pedig kerékpársáv létesül.