Az Agrármarketing Centrum (AMC) fröccskampánya idén már harmadik alkalommal indult útjára pénteken a budapesti Mikszáth térről, hogy a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt népszerűsítse. A kampány az ital térhódítását célozza, mert a szervezők szerint a fröccs jelenleg méltatlanul kevés teret kap a hazai gasztronómiában.
“Az ital kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani” – áll a szervezők közleményében. Pedig, „a jó fröccshöz nemcsak kiváló minőségű magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, a szikvíz is szükséges” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója.
Az egy hónapon át tartó kampány alatt egy 37 éves Volkswagen T2 fröccsbusz járja majd az országot, amelyen helyi borokból készítik el az italt, ezzel népszerűsítve az adott régió borait is. A túra pénteken indult a Mikszáth térről, és Debrecen, Budaörs, Balatonfüred, Sopron és Szeged érintésével érkezik vissza Budapestre augusztus utolsó hétvégéjén.
Magyarországon – úgy tartják – a 19. században született meg a fröccs, a legenda szerint Fáy András író fóti pincéjében. Állítólag ide hozta el 1842-ben első szódavizes palackját Jedlik Ányos, az eseményen jelen lévő Vörösmarty Mihály pedig a németes spriccer kifejezés helyett a fröccs nevet adta a szódás bornak.