Tarlós István az aláírás után azt mondta, óvatos optimizmusra van okuk, de sok múlik azon, hogy az Alstom megszerzi-e a típusengedélyt a 2-es metróra szánt szerelvényekre. Ennek érdekében az Alstom nagyon sokat tett.
Hozzáfűzte: 2010 őszén semmi jele nem volt a megegyezésnek, “20 fillérben” sem fogadott volna, hogy megállapodás születik. “Ez a ciklus legnagyobb sikere” – hangsúlyozta.
A módosítás akkor fog hatályba lépni, amikor a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is ellenjegyzi, erre “nagy valószínűség szerint” sor kerül.
Patrick Kron, az Alstom csoport elnök-vezérigazgatója azt mondta, pozitív irányban mozdultak el, és úgy véli, nem lesz probléma a típusengedély megszerzésével. Az elkövetkezendő napokban újra megindítják az ehhez szükséges eljárásokat. Hozzátette: nagyon nehéz, de konstruktív és szorgalmas munka eredménye a megállapodás, ez után az első lépés lesz a típusengedély megszerzése.
A megállapodást aláírta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója és Andreas Knitter, az Alstom észak-európai régiójának ügyvezető igazgatója.
A szerződés módosításáról Budapest vezetése és az Alstom július 11-én egyezett meg. A Fővárosi Közgyűlés július 14-i rendkívüli ülésén fogadta el a szerződés tervezetét. A francia gyártóval a főváros minden pontban egyezségre jutott.