Belföld

Tízmilliós bírságot kapott a Lidl

A GVH szerint tisztességtelenül járt el a cég, amikor a "6 éve a legjobb árak", illetve a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent alkalmazta.

A GVH a közleményében hangsúlyozza: a bírság meghatározásánál figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban a hirdetések több héten át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érték el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a reklámok, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak.

A Lidl 2010 november-decemberben között több akciós kiadványában “6 éve a legjobb árak!” szlogennel ösztönözte vásárlásra a fogyasztókat. A vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival.

A versenyhivatal ugyanakkor megállapította, hogy a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapon szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt.

A GVH szerint a “legjobb árak” közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.

A Lidl ezenkívül 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a “2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent szerepeltette, s ezzel arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl B t. alkalmazza a legjobb, legkedvezőbb árakat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik