A postás 100 ezer forintig viszi ki a lakcímre a nyugdíjpénztári reálhozamot, ennél nagyobb összeget a postán lehet átvenni; legkésőbb augusztus végéig mindenki megkapja az őt megillető pénzt és a számlaértesítőt, az utóbbit azok is, akik nem részesülnek tagi kifizetésben – derül ki a PSZÁF honlapján közzétett tájékoztatóból.
A tb-rendszerbe visszalépett pénztártagok háromféle visszafizetési mód közül választhattak, ezek: egy összegben való felvétel (lakcímre kiutalással, banki átutalással); önkéntes nyugdíjpénztári számlára utalás; valamint jóváírás a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben (tb-ben) létrejövő egyéni számlán.
A pénztárak 2011 márciusában levélben keresték meg azokat a tagokat, akik még nem nyilatkoztak a tagi kifizetés igénybevételének módjáról, és kérték, hogy jelezzék, milyen módon szeretnének hozzájutni a felvehető összeghez. A volt magán-nyugdíjpénztári tagok május 31-ig tehettek nyilatkozatot, és adhatták meg az utaláshoz szükséges adatokat.
Amennyiben a tag nem nyilatkozott, a magánnyugdíjpénztár a pénzét automatikusan a pénztári nyilvántartásban szereplő lakcímére utalja ki a Magyar Postán keresztül. A volt tagnak járó összeget 100 ezer forintig a postai kézbesítő fizeti ki a lakcímen. Az első sikertelen próbálkozást követően a kézbesítő értesítőt hagy a címzettnél, amelynek alapján a postai értesítőn szereplő postán veheti át a pénzt. A 100 ezer forint feletti összegek esetében a volt pénztártag a postai kézbesítőtől kapott értesítő alapján a postán veheti át a neki járó összeget.
A posta az értesítést követő 10 munkanapon túl az át nem vett összeget visszaküldi a magánnyugdíjpénztárhoz. A kassza a pénzt a Nyugdíjbiztosítási Alapnak utalja át, s az összeg a tag társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben létrejövő egyéni számlájára kerül.