Független Hírügynökség informátora azt írta, hogy több olyan, öt kocsiból álló szerelvényt is kivontak a forgalomból, amelyet alig 10 éve újítottak fel, míg a felújítatlan egységek, amelyek valós veszélyt jelentenek, még kint vannak a forgalomban.
A felvetésekre Gulyás Attila a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke közölte, hogy a felújításkor a többi között kicserélték a motorokat, csapágyakat, korrozióvédelmet kaptak a szerelvények, de az egész felépítményt tartó vázszerkezetet nem újították fel. Ezek pedig életkoruk miatt, illetve, hogy több mint 3 millió kilométert futottak, veszélyesek.
A most kivont szerelvények több mint 40 évesek, az orosz gyártók a biztonságos működést 30 évre szavatolták. Az összes 369 metrókocsi egyikének sem volt felújítva a tartógerendája, ez a fiatalabb járműveknél is bajt okozhat, de a 40 év fölötti kocsiknál különösen kockázatos, így indokolt, hogy kivonták őket a forgalomból – tette hozzá.