A Budapest Közlekedési Központ (BKK) beruházási igazgatója szerint szoros, de tartható a 2015-ös határidő arra, hogy új közbeszerzést írjanak ki 4-es metró szerelvényeire, és időben le is tudják zárni.
Somodi László a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának hétfői ülésén azt mondta: a szakma szerint könnyen előfordulhat, hogy nem sikerül úgy elkezdeni az új járműbeszerzést, hogy a szerelvények 2015-ig forgalomba is álljanak. Ennyi idő alatt nehéz azokat legyártani – tette hozzá.
Közölte azt is, hogy kedvezőbb helyzetben lennének, ha tárgyalásos közbeszerzési eljárást indítanának, de ezt az unió nem támogatja. A metrónak viszont 2015-ig el kell készülnie, ellenkező esetben Budapestnek vissza kell fizetnie a kapott EU-támogatást.
Somodi a BKK járműfejlesztési koncepciójáról is beszámolt. Mint mondta, a járműállomány elavult, a kötött pályás szerelvények esetén igénybe lehet venni uniós forrást, erről a közgyűlés korábbi ülésén már döntést hozott.
Az autóbuszoknál viszont nem állnak rendelkezésre közösségi források, ezért vagy a város maga vesz új buszokat, vagy külsős cégektől vásárolja meg a szolgáltatást. Hangsúlyozta, hogy a városnak az előbbire nincs pénze, ezért az utóbbi lehetőség jöhet szóba; ehhez üzleti modellt kell kialakítani, ami folyamatban van.
Hozzátette: rendezni kell a BKV közszolgáltatási szerződést is, amely most nem EU-kompatibilis, és 2012-ben lejár. Amíg az új járművek nem állnak forgalomba, a BKV idén is többet is felújít, illetve használt járműveket szerez be. A fővárostól kapott 11 milliárdos támogatásból használt MAN trolikat, illetve Van Hool szóló autóbuszokat vásárolnak, és 12 villamosvonalon végeznek vágányfelújítási munkákat.