A 10 milliárd forintot – amely része egy 19 milliárdos gyorssegélynek – a kormányrendelet a 4-es metró „lefújt” második szakaszára az idei központi költségvetésben elkülönített összegből csoportosította át. Beruházási célú forrást viszont folyó kiadásra nem lehet fordítani. Eközben ősznél korábban aligha várható a közlekedési cég adósságának állami szanálása.
A gond, hogy ez beruházási célú pénzeszköz, ám az államháztartási törvény szerint ilyet folyó kiadásra nem lehet költeni. Ezt kormányhatározat sem írhatja felül, a pénzt pedig valóban működésre költik. A kormányhatározat is úgy fogalmaz: a metróvonal „építésének támogatásától” elvont összeg célja „a fővárosi közösségi közlekedés zavartalan működésének biztosítása”. A jószándékú, ám hibás döntést egy szakértő a Népszavának úgy kommentálta: „a kormány gazdaságpolitikai lépéseit nem közgazdászok, hanem PR-osok alakítják.”
