A pénteken a Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint az átcsoportosított összeget a belügyminiszternek soron kívül kell folyósítania a Budapesti Fővárosi Önkormányzat számára.
A 10 milliárd forint támogatást a 4-es metró második, azaz a Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakaszának építésére kell fordítani.
A Fővárosi Közgyűlés a második szakasz előkészületeit leállította, ezért 2011-től a második szakaszra nem terveztek költséget. Az előkészületekre 2009-ben 1,3 milliárdot, 2010-ben pedig 251 millió forintot költöttek a táblázat szerint. Tarlós István főpolgármester korábbi közlése szerint a projektet ennek ellenére nem törölték.
A Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakaszra a kivitelező DBR Metró Projekt Igazgatóság érvényes vasúthatósági engedéllyel rendelkezik.