A BKV 11 milliárd forintos tőkepótló támogatást kap a tulajdonos Fővárosi Önkormányzattól, ezt a pénzt a közlekedési társaság jármű- és pályafelújításra fordítja. A képviselők egyhangúlag támogatták az előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.
A javaslat szerint a BKV az összegből 3,9 milliárd forintot pályafelújításra költ el. Ebből folytatódik a HÉV-vonalak úgynevezett továbbhasználati engedélyével összefüggő beruházás, s felújítják több villamosvonal (2, 18, 28, 50, 52, 59, 62-69) egy-egy szakaszát.
Csaknem 4 milliárdot fordítanak 2011-ben járműbeszerzésre és -felújításra. Folytatják a 412-es Ikarusok korszerűsítését, és 42-44 használt alacsony padlós autóbusz beszerzésével számolnak. Ez utóbbira korábban már ki is írták a közbeszerzési eljárást, de eredményt egyelőre nem hirdettek.
Az idén trolibuszokat is felújít a BKV, hogy a 30 éves, ZIU-9-es trolikat ki tudják váltani. A tervek szerint 17 Ikarus-jármű esik át nagyfelújításon, és 12 járművet használtan vásárolnak. Ha a feladatok elvégzése után marad pénz, akkor azt a BKV nosztalgia-trolibuszjárat indítására fordítaná.
A villamosok korszerűsítése is folytatódik, újabb TW6000-es (hannoveri) villamosokra írtak ki közbeszerzést, s folyamatos a 2010-ben vásárolt járművek forgalomba állítása és a korábban beszerzett villamosok felújítása is. Ezenkívül a T5C5K típus úgynevezett nagyfelújítása is időszerűvé válik, 2011-ben 8 járművet újítanak fel. A villamospark korszerűsítésére 1,7 milliárd forintot szánnak.