Az NFÜ közleménye szerint az eddigi előkészítő munkát kiegészítve, a vitatott, problémás részletekre fókuszáló, kétszintű vizsgálatot indítottak. Erre azért volt szükség, mert az első független szakértői vélemény alátámasztja a II. kerület által felvetett kérdések megalapozottságát és jelzi, hogy elengedhetetlenek a további vizsgálatok – olvasható a kommünikében.
Hangsúlyozták, hogy továbbra is kiállnak a projekt mellett, hozzátéve, a felvetett problémák vagy fundamentálisak, és a projekt alapvető szükségességét kérdőjelezik meg, vagy pedig nagyon technikai jellegűek, de a projekt előkészítésekor nem megfelelő gondossággal tárták fel őket. Ezért – mint írták – az érintettek más és más következtetést vonnak le, eltérő hatásokat várnak a beruházástól. A főváros hatékonyabb közösségi közlekedést remél, míg a II. kerület közlekedési káosztól, a Margit híd környékén a forgalmi torlódások súlyosbodásától tart.
Az NFÜ állásfoglalásával kapcsolatban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta, szokatlan, hogy az ügynökség “előbb ad ki közleményt egy tanulmányról, minthogy ezt a projekt kedvezményezettjével egyeztetné. Hangsúlyozta, ugyanakkor, a lényeges elem az, hogy a III. kerületi önkormányzat és több civil szervezet mellett az NFÜ is kiáll a projekt mellett.
A vezérigazgató közölte: nincs olyan szakértői tanulmány, amely a kapacitás szűkülését állapítaná meg a Margit híd alatt. A tények és a mérnöki számítások egyértelműen bizonyítják, hogy a kerület aggályai alaptalanok – mondta.
A projekt több mint 6 milliárd forintba kerül, ennek jelentős részét az unió finanszírozza. A Budapesti Közlekedési Központ korábbi közlése szerint, amennyiben a II. kerület a kifogásai miatt nem adja hozzájárulását az építési engedélyhez március 31-ig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megvonja az 5 milliárdos támogatást. Ezt a határidőt tolta ki a fejlesztési ügynökség május 31-re.
A budai fonódó villamosprojekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A 61-es járat Óbudáról a Bécsi út – Frankel Leó utca – Margit körút – Moszkva tér – Alkotás utca – Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út – Frankel Leó utca – Bem rakpart – Szent Gellért tér – Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es pedig a Bécsi út – Frankel Leó utca – Bem rakpart – Szent Gellért tér – Fehérvári út – Kamaraerdő útvonalon járna.