A főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója azt mondta: akkor lesz gazdaságos a beruházás, ha elkészül a folytatása is. A beruházás második szakasza azért nincs benne a város jövő évi költségvetési koncepciójában, mert az első szakaszt akarják befejezni és a BKV-t működtetni – tette hozzá Szűcs-Somlyó Mária.
A kommunikációs igazgató szerint akkor lehet tervezni a beruházás folytatását, ha majd látszik, megvan-e a pénz az első szakaszra. Az MTI azt követően kereste meg a Városházát, hogy a Népszava a birtokába került költségvetési koncepció alapján azt írta: törölték a 4-es metró második szakaszát a főváros 2017-ig szóló hétéves fejlesztési tervéből, így leáll a Baross tértől a Bosnyák térig tartó újabb ütem megvalósítása.
Atkári János, korábbi főpolgármester-helyettes, akit Tarlós István pénzügyi szaktanácsadónak kért fel, a Fővárosi Közgyűlés októberi alakuló ülésén arról beszélt újságíróknak, hogy a 4-es metró esetében az első szakasz kivitelezési szerződései “olyan mértékben előrehaladottak”, hogy ott a leállítás nem hozna megtakarítást. A második szakasz elhagyása pedig – szavai szerint – “nagyon fájdalmas lenne”, a főváros végérvényesen elveszítene uniós pénzeket, amennyiben nem vállalkozna a második szakasz megépítésére.