Beszámolt ugyanakkor arról, hogy a hétvégén volt egy konzultáció a kormány képviselőivel a miniszterelnök jelenlétében és “kétség kívül azt igazolják a számítások, hogy nagyobb kockázat folytatni egy pereskedést, semmint megegyezni, de a tárgyalóasztalnál azt hiszem, határozottnak kell lenni”.
Jelezte: ha az Alstom kijavítja a metrókocsik hibáját és olyan minőségű szerelvényeket szállít, amelyek megkapják a szakhatósági engedélyt, “akkor de facto nem fogunk veszíteni” a szerződésen.
Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
Az NKH október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.
A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhetett. Az előlegre, illetve a jóteljesítésre vonatkozó bankgaranciát a BKV már lehívta és bejelentette kötbérigényét. Ehhez azonban a BKV nem fér hozzá, mivel az Alstom egy francia bíróságon keresetet nyújtott be, mert szerinte a szerződés felbontása nem volt jogszerű, így a garanciák lehívása sem lehet az.