Belföld

Robbanhat a reklámbomba az RTL-en és a TV2-n

Jelentős könnyítéseket hozhat az új médiatörvény a kereskedelmi adók életében, főleg a hirdetéseket illetően.

Az írott és internetes sajtó szigorúbb szabályozásával ellentétben, a kereskedelmi tévéknek és rádióknak jelentős kedvezményeket nyújt az új médiatörvény tervezete – mutat rá keddi cikkében a Hírszerző.

Ha a december 20-ai zárószavazáson elfogadják a jogszabályjavaslatot, jövő év januárjától sokkal kötetlenebbül sugározhatnak majd reklámokat az adók. Így például a korábbi 15 százalék helyett egyórányi műsorból már 20 százalékot tehetne ki a reklámozásra fordított idő – írja a hírportál.

A tervezet ezt megfejelné azzal is, hogy a korlátozásba a tévéshopok, az előzetesek és a politikai hirdetések nem tartoznának bele. Ráadásul a korábbi 45 perc helyett a filmeket – leszámítva a sorozatokat – már 30 percenként megszakíthatnák egy-egy reklámblokkal, viszont a hirdetések nem lehetnének hangosabbak, mint a környező műsorok.

A Hírszerző szerint az új médiatörvény egyik legjelentősebb újítása, hogy engedélyezné a termékelhelyezéseket a képernyőn; így nem kellene például kitakarni a műsorvezetők vagy a szereplők ruháján látható márkajeleket.

A könnyítések mellett szigorból is kijut januártól: a nagyobb elektronikus médiumokra 200, a kisebbekre 50 millió forint büntetést, de maximum csak egy hét „elsötétítést” szabhatna ki a médiahatóság. A kiskorúak védelmében bevezetnék a hatos karikát, de külön besorolást kapnának a felnőttfilmek is.

A jelentős befolyásoló erővel rendelkező adók, minimum évi 35 százalékos közönségarányát mesterségesen szorítanák vissza. Igaz, a szakértők úgy vélik ez a veszély egyik szolgáltatót sem fenyegeti, mert még a magyar RTL-csoport sem rendelkezik ilyen nézettséggel.

AJÁNLOTT LINK:

Megkönnyítené az RTL Klub és a TV2 életét a Fidesz (Hírszerző)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik