Belföld

Együtt “a bajban” a főigazgató bajtársak

A szaktárca szerint évekig nem történt semmi. Most lesz 60 új autó, meg sok felújított bázis.

A mentődolgozók bérhelyzetének javítását, a gépjárműpark fejlesztését, megújítását tartja egyik legfőbb feladatának a mentőszolgálat új főigazgatója. Mártai István a közrádióban azt mondta, hogy uniós támogatással 230 új mentőautót vesznek és a tervek szerint 60 állomást felújítanak.

A szolgálatnál 2002-óta nem volt bérfejlesztés, a dolgozók másod- és harmadállásokra kényszerülnek, a mentőállomások 70 százaléka felújításra szorul, 20 százaléka a feladatra alkalmatlan, a futó mentőautók száma mára 770-re csökkent.

Semmit nem javult a mentőellátás hatékonysága az elmúlt nyolc évben. Ezt állítja az egészségügyi államtitkárság által készített, az MR1-Kossuth Rádió birtokába jutott helyzetelemzés.

A mentés hatékonysága szempontjából jelentősek a regionális különbségek. A dél-dunántúli régióban a legrosszabb a helyzet, itt csak minden negyedik esetben ér 15 percen belül a mentő a helyszínre.

Az új főigazgató korábban maga is elismerte, hogy szakmailag és szervezetileg is meg kell erősíteni a szervezetet. A tárca helyzetértékelését egyébként akár bírálatként is értékelhetné, hiszen az új elnök korábban régióigazgató volt, az OMSZ tétlenséggel vádolt vezérkara pedig az MTI korábbi tudósítása szerint gyakorlatilag nem változott.

Mátrai mellett is folytathatja a munkát Göndöcs Zsigmond és Gorove László, aki általános főigazgató-helyettes marad. Göndöcs Zsigmond korábbi főigazgató “vezető tisztségviselőként fog tevékenykedni a szervezetnél”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik