A BKV vizsgálja, hogy milyen jogi és pénzügyi következményekkel járna, ha fel kellene mondania az Alstommal a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek leszállítására kötött 65 milliárd forintos szerződést. A BKV pénteki tájékoztatása szerint vizsgálják a régi orosz járműveken élettartam-növelő beavatkozások lehetőségét is. A vizsgálatok eredményéről az illetékes szakbizottságokat is tájékoztatni fogják.
A Fővárosi Önkormányzat június 3-i döntésének értelmében a BKV vezérigazgatójának meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó július végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság pénteken úgy döntött, nem adja ki a végleges típusengedélyt az Alstom Metropolis típusú szerelvényeire. A hatóság nem látta biztosítottnak, hogy a fékberendezés a megfelelő biztonsági szinten üzemel, és azt sem, hogy a hatályos jogszabályoknak megfelel. Az NKH szerint a járművet irányító szoftver további módosításaira is szükség van.
A BKV már átutalt az Alstomnak 50 százalék előleget a metrókocsikra, ennek összege mintegy 30 milliárd forint, a gyártó pedig saját felelősségére már legyártotta a 2-es vonalra szánt 22 szerelvényt.
Az Alstom jogi és technikai szakértők bevonásával vizsgálja, hogy fellebbez-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) határozata ellen, amelyben megtagadta a 2-es metróvonalra szánt járművek végleges típusengedélyének kiadását. Az Alstom pénteki, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az NKH a fékrendszer miatt utasította el az engedély kiadását. Mint írták, a kötött pályás járműveiken használt fékrendszerek hasonlóak az Európában széles körben alkalmazott metrófékekhez, de a magyar előírásoknak nem felel meg. Az Alstom derogációt kért (azaz mentesítést e szabály alól), de ezt a hatóság nem adta meg.